Alla inlägg den 29 juni 2008

Av erco - 29 juni 2008 23:47

Jag har aldrig och då menar jag aldrig varit rädd för att gå till tandläkaren men imorgon är det så att jag ska ta bort tandsten. Vissa säger att det är rätt skönt och vissa säger att det är skitont, Jag vet inte vad jag ska tro.

Har läst tusentals med foruminlägg om just tandstensbehandling. Verkar som en ultraljudsmanick har tagit över dom där vassa spadarna. Skönt tänkte jag, det lär ju inte kännas men sen scrollade jag ner och hittade massa personer som sa motsatsen.  Typ:


"Sist jagvar hos tandläkaren använde hon ultraljud. Jag hoppar inte högt av det , som jag gör när skrapan träffar en känslig tandhals men inte skulle knappast kalla ultraljudet behagligt när hela skallen vibrerar i samma frekvens."


"Ultraljud för min del med senast det begav sig och jag tycker att det var hemskt obehagligt och gjorde riktigt ont så för min del väljer jag den gamla varianten med skrap och ryck"


Nu ska jag in och borsta tänderna i 2 timmar och ta  slut på all vår tandtråd . 

Presentation

Omröstning

Vilken färg känner du är just din färg?
 Röd
 Blå
 Svart
 Vit
 Gul
 Orange
 Rosa
 Lila

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9
10 11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards