Alla inlägg under februari 2008

Av erco - 26 februari 2008 23:01

Av erco - 22 februari 2008 09:32

22 Februari 1902 såg Södertälje Sportklubb dagens ljus för första gången. Jag undrar om grundarna då trodde att föreningen skulle uppleva sin 106-årsdag? Något som i allra högsta grad är ett faktum idag, då Södertälje Sportklubb alltså firar 106 år som idrottsförening. Hipp hipp hurra!!




Sista dagen på praktiken idag :'( :'( :'(

Av erco - 21 februari 2008 10:53


Fyfan vad jag hatar Djurgården.


Jag, Björn, Eric & Gold tog tåget till hovet. Nyktra.

Kom ditt, satte oss, fattade tagg i en flagga och väntade.

Babianerna halkade in, och en minde sjö av blårandiga flaggor och flaggor som såg ut som Tysklands skymtades i hemmaklacken, Södertälje gled in, Våran bortaklack gjorde sitt med flaggor, konfetti och rullar men i det stora hela var bortaklacken ett fiasko. 180 klackbiljetter fanns för ett reducerat pris. Tyvärr gick cirka 120 av dom till fittor som satte sig ner direkt och höll käften. Ett flertal ambitiösa supportrar fick därmed inte komma in eller pynta 280 kr. Mitt i allt utlöstes en rökgranat på bortastå och jag fick ta ett litet barn under mina vingar för att skydda hans små sköra lungor.

Iallfall, pissmatch. Ett stolpskott ifrån 2-2 men istället gör dom 3-1 istället och vi begav oss hem så fort som möjligt för att slippa familjen Norlindhs häckleri som satt på samma sektion. Vi skildes åt, jag och Eric hamna på Mcdonalds i stälje, va där ett tag sen åkte vi hem med min far.


Igår tog jag och min bror tag i vårat hemmagym, gjorde ordning allting däruppe och vi la upp ett träningsprogram. Vi ska bli Super smash bros.


skön låt.

Av erco - 18 februari 2008 22:03

Freitag.


Jag, Thim och lans åkte till Robin sköld. Där var också Alfons, P Rodmalm och Jonas Björk. Vi körde ölspelet, ölhävningstävlingar etc. tills vi egentligen var för fulla för att komma in nånstans men det löste sig iallfall, på Olearys. Var där hela kvällen, träffade massa roliga. Jag fick en 5 minuters utvisning. Mer kommer jag inte ihåg. As usual. Iallfall så kom vi där ifrån, nästa minne var att vi flängde runt i rosenlund för att sen ta en taxi till alfons o sova.


Lördag.


Kl typ 8 vaknade jag av att Thim satt och spela gitarr och sjöng i soffan och så skulle de vara hela morgonen. Han sprang in till Alfons och spelade för fulla muggar, ställde sig i sängen. Han var värre än programledaren i Amigos, u remember?. Iallfall så drog vi lite senare till Robin och hämtade han och Jonas och så drog vi till donken och åt. Sen åkte vi hem jag och Thim, lite senare åkte vi tillbaka in och kolla hockey. Pissmatch. Drog hem igen, Wiberg kom hem till mig och lite senare kom Thim. Vi drog in till Robin igen. Repris. 2 byten hade gjorts Lucas lans ut - Pontus Wiberg in. Pontus Rodmalm ut - Kim Järlhammar in. Satt och spela ölspel även där. Sen kom någon på (troligen jag) att vi skulle raka av oss håret, men som vanligt när jag kommer på såna idéer så räknar jag inte in mig själv. Robin Sköld och Thim Salo blev det till slut. Robin var inte så svår att övertala men för Thim tog det ett tag, vi fick hålla i han och raka bort delar av hans hår tills han till slut inte kunde låta bli att raka av det. Helt okej blev det ändå. Han verkar nöjd. Efter det drog vi till Olearys igen, inte lika kul som sist men ändå dugligt. Jag, P och Robin strippa på borden men han inte komma så långt innan vakten kom o sa åt oss, 15 sek senare åkte Robin ut, 2 sek senare Wiberg. Vi drog till Robin iallfall, P hade nakenfest. Chrille Kallio och Thim koka spagetti, och mitt i allt kaos fixade Robin skjuts till Hölö så vi åkte hem till Wiberg. Där åt vi glass drack några men sen blev alla så trötta så alla gick hem och sov. That's all


Söndag.


Bakis hela förmiddagen men inte så farligt, Eric kom och vi lirade lite Gta och pro evolution soccer. Sen åkte vi ner o lira fotboll i Vagnhärad. Mycket Trevligt.





Ses i Hovet imorgon.


http://pulkavm.raketspel.se?cID=2b8013c1-0f7d-41bb-8919-6433568be8e0

challenge me.




:O

Av erco - 13 februari 2008 23:58

Detta är tamejfan sjukt, jag som tyckte det var en bedrift att kunna massa flaggor och alfabetet vid den åldern.


http://www.aftonbladet.se/webbtv/nyheter/inrikes/article1831856.ab 

Av erco - 12 februari 2008 21:46

Klev upp i morse dödstrött. Eric mitt och Björns Gta spelande igår kväll slutade med flera timmars filosiferande om religion, miljöhot och dyra skatter långt in på natten som resulterade i för få timmars sömn. Anyway kom upp iallfall, var på väg till bussen å ja gick typ en meter i från en äldre dam hela vägen sen kom bussen och vi var lite långt ifrån så båda fick springa, så tänkte ja att hon kunde ta täten o sen säga till busschauffören att det kommer en bakom, men efeter några meter kollade hon vädjande bak på mig så ja tog täten igen, hörde henne springa bakom mig och fnittra, men vi hann iallfall.

Vi kom till skolan. Jag och Marcus spekulerade i vad det kunde vara för mat, tisdag = fisk visste vi och jag bad till gud om att det skulle vara fiskburgare, och det var det. Grymt.

cirkus en halvtimme senare skulle ja gå och anmäla mig till en prövning till en nån brud som hette Leman. När ja kom fram till hennes dörr så såg jag att ingen va där så ja frågade 2 kärringar i rummet brevid o fråga vart hon va då fräste den ena "läs på dörren" så gjorde jag det, såg inget speciellt svarade "hon är ju inte på lunch iaf" då kom hon ut o slog med fingret på en liten liten postitlapp på dörren där det stog "Leman vab" Jaha? sa jag hade ingen aning om vad det var då fick hon typ spel och sa "V A B VÅRD AV BARN ÅH" Men tror du jag kan alla era jävla fackuttryck? ..Inge svar. Hon hade vänt på klackarna och gått in i sitt rum igen. Sur jävla apa alltså. Hade det stått vabbar på dörren hade man ju förstått för de hör man hela tiden.

Efter det iallfall forsatte vi att jobba med vårat projektarbete, var klara runt 4 och åkte hem. Hittade en igendammad nyckelpiga i klassrummet föresten, var helt säker på att den var stendöd men efter jag klappat den lite så började den röra på benen. Fast den var typ mosad och jag tror den led men ja glömde döda den.


Kom hem iallfall åt och bytte om o gick ner till grusplan o träna me hölö, typ halvägs på våran sträcka som vi springer innan träningen trampade ja snett igen, samma fot som ja stukat nu på senaste, men ja fortsatte o trodde de skulle bli bra men varje gång de blev ojämn terräng så gjorde de skitont men ja körde klart iallfall, sprang idioten i dagisbacken körde kvadraten på planen men sen när de va dags för lite anfallsövningar så klev jag av, kunde inte ens ta emot en boll me foten. Sen körde dom 2mål så ja tänkte att ja kunde stå i mål. Gick helt okej, nollade eric lans björn thim det känndes riktigt bra, fast ja fick lida för det, såriga knän och uppriven axel, räddade erics jävla carlos skott 2 meterifrån me ryggen, Lans fick spasmer då ja snodde bollen av honom när han kom fri och fullföljde rörelsen och sparkade mig stenhårt över mitt obenskyddade smalben.

kom hem, klädde av mig, sopa bort alla kilo grus ja hade i kallingarna o shortsen, hoppa i dushen, hjälpte lucas med läxor. De var allt.


Såg att nån reklam blivit anmäld för att vara för sexistisk och diskriminerande, Feministäckel tänkte jag. Men sen såg jag reklamen och nu ser jag gärna att reklamen försvinner från tvrutorna, sämsta jag sett. Helt okej utan ljud däremot. Lene Alexandra är ju rätt fräsch och har samma outfit som i "my boobs are ok" videon

http://www.aftonbladet.se/kvinna/article1818493.ab

finns ett klipp längre ner i artikeln

(#)

Av erco - 11 februari 2008 16:43

VÅRVÄDER!

Av erco - 6 februari 2008 15:23

Jack Nicholson talar ut som sitt vilda förflutna

LONDON. Han är en riktig kvinnokarl. Det är Jack Nicholson, 70, inte sen att erkänna.

– Så vitt jag vet kan jag ha 9 000 barn där ute – jag brukade leva vidlyftigt, säger skådespelaren i The Sun.

Nicholson, som har fyra barn med tre olika kvinnor, har dock lugnat ner sig mer åren.

– Jag kan inte vara lika vild nuförtiden men jag är så vild som jag kan vara.



Presentation

Omröstning

Vilken färg känner du är just din färg?
 Röd
 Blå
 Svart
 Vit
 Gul
 Orange
 Rosa
 Lila

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards