Alla inlägg under april 2008

Av erco - 29 april 2008 15:42

Solen skiner, Massa skolarbete gjort och Ledig tre dagar framåt nu från skolan. Kan knappt bli bättre

Av erco - 28 april 2008 00:20

Ska berätta allt om min 24timmar långa födelsedag.


Den började i Södertälje, utanför Kebabhouse. Björn stog spänt och väntade på tolvslaget så att han skulle få bli först att gratta men han blev slagen, slagen av sin egen lillebror som fick ur sig frasen först. August var bra snabb han också. Efter det gick vi in på kebaben.

Efter kebaben tog vi en runda i stan medans vi höll på att ringa folk som vi försökte få hem till björn till lite halvferre eller nåt. Men alla bangade. Men sen fick vi hem en iallfall så vi drog till björn, ja fick en födelsedagsshot sen åkte jag hem och sov.

Vaknade klockan 10 av att det bankades på dörren, "tur att man bara fyller år en gång om året tänkte jag" och öppnade för att få höra den hemska sången, men det var inte min familj, det var Eric, som hade en snusdosa i present till mig. Jag sa åt Eric att han skulle gå in i huset så att mamma skulle få tro att jag sov när dom kom och sjöng så han gjorde det.

Efter det gick jag upp och öppnade presenter o.s.v, fick mest kläder men bytte det mesta på stan idag, fick lite dåligt samvete men vad ska man göra?

Efter det gick vi iväg till IP. Vi hade match mot Vrena och vi vann med 4-1 och jag fick hänga en kasse också. Efter matchen splittrades det åt alla håll. Jackan som var åskådare på matchen hade fått nys om att jag och thim skulle ta en pizza så han hängde på, sen drog han och thim och lite senare kom thim och lans och vi började dricka.

Vid 9 typ körde morsan oss till järna där vi tog tåget in till stan, vi tog en liten omväg runt maren drack våra sista öl och gick in på olärran, hann precis missa inträdesavgiften på 120. Klockrent.

Väl där inne skulle alla bjuda, ekonomiskt! tänkte jag men det blev lite väl mycket sen, tror jag köpte en eller två egna öl under hela kvällen, men jag är tacksam ändå, Alfons bjöd på något riktigt smarrigt vill jag minnas, ska fråga honom var det var vid tillfälle. Men vänner har en mörk sida också, jag och lans började ha lite ölkrig me varandra så jag blev dyngsur, sen kom patric karlsson och alla och skulle hälla öl i min mun. Självklart missade alla så min skjorta blev plaskvåt av öl. Så jävla pinsamt, för jag var vid det laget ganska jättefull och dansade som fan på dansgolvet, mest med folk som jag kände men ändå, alla tjejer lär ju äcklats och trott att jag var skitsvettig. Kul liksom. Kom på det efter en massa dans så jag lämnade dansgolvet för att torka.

Sen stängde placet så jag och Björn m.fl drog till björn för lite efterpartaj. Det var trevligt.  


Idag har jag varit på stan och lira fotboll. Köpte ett par nya jeans. Jag kommer ha dom i skolan imorgon, så jävla klyschigt att ha nya kläder på sig direkt efter sin födelsedag men alla mina jeans är trasiga så ja måste ta dom. Så imorgon kommer det hagla "Åh har du nya brallor, fick du dom i present eller?"


Aja måste slagga nu har nat. prov imorgon. Suger snase.

Av erco - 25 april 2008 08:54

Idag har jag namnsdag, säg Grattis annars dör du

Av erco - 22 april 2008 19:28

Så äckligt bra väder!!!!

Var hemma i måndags, försov mig som fan. Men det vara bra, för ja missade inget i skolan och jag Thim och Eric kunde dra till Trosa och köpa glass istället. Sen körde vi fotboll i vagnhärad, de var vi mot 15 7åringar, helt galna. Glidtacklingar, pungsparkar/slag och drog ner brallorna på oss. Sen drog vi hem och vilade oss sen en skön träning på Mörkö.


Idag var jag i skolan nästan helt i onödan. Det enda jag gjorde var att nästan göra klart min portfolio (som ni ser här) Fast nu såg jag att ja måste in o ändra lite slarvfel, och att den bara passar perfekt till macdatorer och ser konstig ut på pc, för stor. Jävla skit då måste ja göra om det också.

iallfall första läraren var sjuk så vi hade ingen lektion de va då ja gick till mediaklassrummet o gjorde klart sidan, sen skulle vi på nästa lektion men då var hon sjuk också så vi drog hem istället.

Hemma så träffa jag Eric och Wiberg. Vi drog till IP och lira boll också, Thim kom lite senare också. Det var trefligt.



Av erco - 21 april 2008 00:25

(#)

Av erco - 20 april 2008 17:55

Så jävla grymt väder. Var på Aspen förut och sola, galet skönt. Övervägde att bada men det var tamejfan för kallt.


Av erco - 19 april 2008 18:36

Skön Lördag, hittils.


Vaknade imorse av att Eric bankade på min dörr "VA FAAAN JAG ÄR VAKEN LÅT MIG VA" skrek jag, för jag trodde mamma hade skickat ut lucas för att väcka mig som vanligt men det var Eric som ville spela spel på min dator..

Jag klev upp packa väskan slängde i mig en macka och slet med eric ner till samlingen. För vi hade match idag mot Trosa.  Vi vann med 5-0 jag hängde 2, det var skönt. Toppar nu den prestigefyllda försäsongspoängligan. Viktigt. 

Vann den kom ja på. För vi serien börjar på lördag.  På min födelsedag :)

 Aja efter matchen duschade vi och allt sånt. Jag, Alfons och Alex norlindH drog upp till hölöskolans dag för att fynda på dom sista korvarna, vi tog en sväng bland loppisarna också, som vanligt var det allt för en krona sista kvarten men ingen hittade något intressant. Vi stog och pratade med den mytomspunna franskaläraren Eva också. Hölös kanske mest missförstådde och hatade person som har polisskydd under haloween och nyår och andra "kasta smällare-kasta ägg" högtider. Hon verkade gladare nu men jag märkte att hon fortfarande inte tyckte om mig. Min lillebror får ju inte ens komma in i hennes klassrum för att hon säger att hon inte vill ha några ercolino-fasoner där. Fan miljarder minnen dölk upp när man gick runt i gamla skolan. Saknar den som fan. Vi ställde oss vid matsalsdörrarna och tänkte på all mat och dreglade.


Efter det gick jag hem och har inte gjort något speciellt. Kollat Sverige-Rysslad och innebandyfinalerna (varför hade varberg världens publik? :S) Har jag missat något? Har Innebandy blivit en accepterad sport?


Jag satte mig för att deklarera en stund men ja passade vidare det ansvaret till mamma istället de va så jävla krångligt. Av nån jävla anledning ska jag betala in 2157 i nån jävla skatt. Sjukt.


Känns som en vit helg är på gång. 




Av erco - 18 april 2008 22:45

Att få se linköping förlora sm-finalen på deras hemmaplan börjar bli en fin tradition.  Underbart att se. Vill dock inte gratulera äckelgänget hv och deras fans på något sätt.


Imorgon har vi match mot Trosa det ska bli kewl 

Presentation

Omröstning

Vilken färg känner du är just din färg?
 Röd
 Blå
 Svart
 Vit
 Gul
 Orange
 Rosa
 Lila

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15 16
17
18 19 20
21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards