Alla inlägg under juli 2007

Av erco - 9 juli 2007 19:53

2diloo


En körig helg.


Fredag.


Var hos Åsa till 16 då ja tog tåget hem för att fira min far som fyllde år, är faktiskt inte säker på hur mycket, men jag tror det var 47. Först droppade Nappe in med familj utan Rebecka som roades sig med Gunther och Byz på Magaluf med sina vänner. Sen kom pappas italianos med familj. Hela kvällen låg jag mest i Lucas säng med Nappe och kollade på Animal Planet, väntandes på att alla skulle åka hem så jag kunde få sova i lugn och ro.


Lördag. 


Vaknade 07.40 av Väckarklockan, rekordtidigt på sommarlovet. 

Varför? För att jag skulle på en teorikurs i Södertälje kl 9. Pappa körde dit mig och jag kom dit en kvart för tidigt och jag fick sitta kvar i bilen i flera minuter för att övertala pappa om att han inte behövde komma in och "diskutera priset" eller kolla om han känner dom som jobbar. Så jag gick in själv och gick till killen i receptionen, pröjsade 3900 och fick böcker och 10 körlektioner. Jag gick in i salen och satt mig och började kolla runt mig. Blev förvånad när jag konstaterade att jag nog var yngst där inne, kommer fortfarande ihåg alla 12 som satt där inne under dagen, ska presentera alla.

Framför mig satt en tjej, runt 25 år skitkort och skulle svara på alla frågor och ifrågasätta allt, hade  en svettig lila lacoste piquet. Framför henne satt en tjej som satt och skratta åt "lärarens" så kallade skämt, jag försökte få ett grepp om henne genom att analysera klädstilen, det pendlade mellan gothare, zigenare och Sagan om ringen fan. Det fick bli en blandning.  Framför henne satt 2 tjejer runt 25 års åldern kanske, kände uppenbarligen varandra sen tidigare, satt och spela smarta mest fast hade alltid fel vad dom än sa. Hon till höger om dom skulle hela tiden berätta om sin sambo och hur kan körde bil och att hon alltid sa "HALLÅ JAG HAR INTE ENS KÖRKORT OCH JAG VET ATT DU GJORDE FEL" följt av en pinsam tystnad. Längst fram satt en lite "yngre" tjej, runt 22 gissar jag, en av få jag inte irriterade mig på, så hon är inte väsetlig. Bakom henne satt en skallig kille med volvo jacka som hade morsan sin med sig, morsan som tog för sig väldigt mycket under kursen med sina erfarenheter och äventyr, en gång började hon gäspa när hon var ute och körde så hon gick ut och tog lite luft och käkade en frukt, och när hon skulle sätta sig och köra igen så var hon inte lika trött, JAG HÖLL PÅ ATT TAPPA HAKAN. Bakom henne..åh jag vet inte var jag ska börja, Stor, Underbett, Pannan stack ut 20 meter och skulle också ifrågasätta allting och trodde hon var skitrolig. Brevid henne satt en blyg liten tant runt 50 barre och bara nickade, jag hade tråkigt under en period så jag räknade hur många gånger hon nickade under 1 minut, då menar jag ordentliga nickar, upp och ner. 29 gånger. Sen mitt i smeten satt det en tjej som inte sa ett knyst så henne lämnar jag ifred. Längst bak satt den enda killen förutom jag med en skinjacka och mest gäspa. 


Vid lunch smet jag i väg fort som fan för att inte nån skulle komma fram och erbjuda sig sällskap eller liknande, Gick en promenix och gick sen tillbaka och kollade att alla hade avlägsnat från kiosken där alla käka, det hade dom så jag åt en burgare med tillbehör. kl 1630 var det slut och jag kunde äntligen komma hem. Ikväll var det skumparty på Tullen men vi grabbar bestämde oss först för att inte dra dit p.g.a regnet och molnen. Men sen så pratade vi med Tom och grabbarna och han sa att vi hade en lägenhet i Vagnhärad att kröka i innan så då bestämde vi oss för att åka ner så jag Tom Thim Lans satte oss i Rothens bil söderut och anlände runt halv 9. Efter ett tag kom Alm och Fredde. Vi drog i oss tillräckligt och efter 2 timmar typ drog vi till Trosa. Vi gick mot tullen och såg att det max var 20 pers där inne så vi drog och tog en glass. Efter en halvtimme drog vi dit igen och då var det helt ok med folk. Resten får bilderna förklara

http://rockitoldschool.bilddagboken.se 


Söndag


Var med Åsa hela dagen :)



Körskola imorgon 14.00, ska försöka rapportera.  

Av erco - 3 juli 2007 15:29

Freeedag


Runt 6 dundrade Thim och Lans in på tomten bärandes på ett fotbollspel och ölkassar, idag var det dags för Tullen igen. Som vanligt gick jag ur segrandes ur turneringen. Runt 8 åkte vi ner till Trosa, började med att köpa lite budgetcigg och sen skulle vi ta ut pengar, men det knepiga var att jag inte kom ihåg min bankkod så fick låna av lans. Sen började vi gå ner mot Tullen och när vi kom dit träffade vi Åsa och Jocke och vi följde med Åsa för en rundtur i hennes båt. På vägen tillbaka träffade vi Emma, Tom och Emil och Emma ville inte på några villkor ge mig en rundtur i båten. Sen träffade jag alla min rara fotbollsm8s och sen ställde vi oss i kön, Hela kvällen gick jag mest runt med Thim och mingla med alla hölö föredettingar. jaja runt 2 åkte vi hem men det kommer inte jag ihåg ett skit ifrån.


Lördag


Vaknade på vardagsrumssoffan och kollade runt i rummet och såg en hink på golvet och min mor sovandes i fåtöljen bredvid. Då insåg jag att jag inte hade behållt all öl i magen. Som tur var var det inga farliga ställen som fick smaka på spya. Låg i sängen hela dagen och folk kom och gick. Runt 8 gick jag thim och wiberg ner till hockeyrinken för lite fifastreet. Efter det drog vi till mig och kolla film.


Söndag.


Match mot KAIK 4-4 skitmatch vi ledde med 3-1 sen gjorde dom 3 mål på 4 minuter och 10 sekunder. Hade vi haft vårat ordinarie lag hade vi lätt vunnit med minst 7-0. Gjorde 2 mål skönt att det lossnade iallafall. pååå kvällen drog jag till Åsa.


Nu äre Tisdag och åsa ligger och sover i sängen och jag har en hejdundrande huvudvärk. Nu ska väcka åsa så hon kan laga käk till mig.


Bajs 

Presentation

Omröstning

Vilken färg känner du är just din färg?
 Röd
 Blå
 Svart
 Vit
 Gul
 Orange
 Rosa
 Lila

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards