Alla inlägg under september 2007

Av erco - 23 september 2007 02:34

Det har hänt igen.


För en timme sedan började Pontus se sömnig ut i min säng, jag frågade honom 100 gånger om han skulle sova här men han sa nej varje gång.

Då sa jag

- om du ska sova här så vill jag bädda först för det är omöjligt att väcka dig sen

P: -ja, luuugnt jag kommer inte somna.

Så jag satte mig i fåtöljen och forsatte och kolla på Shallow Hal, 4 minuter senare vänder jag mig om och ser att han har somnat. Jag såg klart på filmen och försökte somna bredvid/under/över honom, det är helt galet att den lilla saken kan ta upp så mycket plats och han ligger aldrig still, han ligger typ och gör Y.M.C.A dansen när han sover. Ena stunden får man en handflata i ansiktet och andra stunden får man en benig röv rakt på höften. Just nu snarkar han rekordhögt och verkar ha fastnat på bokstaven C.


Mitt i skrivandet hör ja massa ljud utanför mitt fönster, jag öppnar och kollar och ser att det är min lillebror som står och kickar me fotbollen. Han stank Sprit (Whisky tydligen) och jag försökte överala honom att sova på min soffa eller något men han sa att han skulle in i huset och sova (mitt rum är på tomten för er som inte hänger med) och jag kan nästan höra min pappas utskällning ända ut hit för den stanken och klumpheten kommer garantera väcka mina föräldrar (som fortfarande tror att jag var ett undantag som drack när jag gick på högstadiet och aldrig kommit på honom, som Lucas kan tacka mig för ett flertal gånger för)


Nu börjar jag skriva sluddrigt så jag ska luta mig tillbaka i min datorstol/fåtölj osh sova.


Godnatt

Av erco - 15 september 2007 16:38

ehm




21.30 satt vi på bussen, flåsandes och svettandes. Vi var på väg till Södertälje för att ge TK en andra chans efter den dyngtråkiga vistelsen där förra fredagen. kvart över 22 var vi framme i tälje och jag thim lans och rainer jr satte oss på cp och tog en varsin öl, en mindre rolig kvart. Började med att visa busskortet till vakten när han frågade efter leg och alla garvade åt mig, sen när jag kom in spillde jag ut min öl i skrevet. Oanat lulliga (underskatta inte absinthe) satt jag thim och lans på väg hem till Emma. När vi kom dit började jag med att stå och torka mina brallor med en hårfön. Hemma hos Emma var också Fredrik, Siri, Tea och Emma Stålebring (Inte Mimi, som var en besvikelse). Efter ett tag kom Tom och lämna lite öl till oss och sen drog vi killar till bussen men missade den, jag drog tillbaka till emma medans thim o lans satt och halvsov väntandes på nästa buss. Seen kom vi fram till stan och tog en varsin kebab innan vi klev in på tk. Där inne träffade jag profiler som Jens Friman, Gabriel Norlindh och Shan the man Atci. Minnerna ifrån tk är väldigt begränsade men det innehöll det mesta, noterbart är att Shan inte ignorerade mig när ja gick fram och fyllesnacka med honom efter påtryckningar av Emelie Ahlskoog, Jag tror att det hade någonting med min hårfärg att göra, kommer inte ihåg mycket av vad som sas men vi pratade typ mes om Tumba tror jag. Sen stängdes placet och det var dags att åka hem och Emil stog för Svarttaxin. Men i sista stund ångrade jag och gabriel oss för vi ville parta mer. Mer party blev det inte, vi träffade Jhon och en hysterisk tjej som satt och skrek om hur mycket hon hatade svartskallar för att dom hade slagit henne och tagit hennes mobil , Vi försökte prata med henne men det ända hon kunde säga var "700 i månaden ska ja betala för den o ja har haft den i 3 veckor" och "JÄVLA SVARTSKALLAR VA FAN VILL NI". Sen så var det dag för att sova och jhon hade nyckel till Mange Somps lägenhet så vi la oss där och sov. 


Kvart i sju morgonen därpå kom Manges morsa hem och började städa typ. Vi gick ner till centralen, jag tog en blåbärspaj på fiket sen la vi oss och sov i stationshuset innan vi tog 9 bussen hem. 


IKVÄLL 

.

Av erco - 4 september 2007 21:16

Hola.


Idag är det tisdag och jag kännde för att blogga igen, ska berätta om min dag.


Vaknade för sent och hade missat 7.12 bussen vilket betydde att jag fick en tre timmar längre sovmorgon. 11.44 klev jag på bussen på Hölö station och 9 sekunder senare ringer Höglund och säger att jag får åka bil me honom till skolan så jag gick av nästa station. I skolan åt vi mat innan vi kom fram till Svenska lektionen, och det var då det hände. Jag klev in i klassrummet och såg en främmande utländsk man där inne, och i samma skede så pekade svenska läraren på mig med en bekymrad min. Mannen stegade fram mot mig och började prata italienska och skakade min hand hårt. Min hjärna hade inte riktigt vaknat ännu så i dom första 15 sekundrarna när han stog och pladdra på italienska så trodde jag att det var någon som skulle tvinga med mig till Italien för att göra lumpen, jag var så jävla rädd. Sen såg jag hans passerkort och en massa scheman och då kom jag på att jag hade sökt modersmål och han måste vara min lärare och så var det. Och då insåg jag också att jag hade stått och lett och småskrattat lite fast jag inte hade en aning om vad han sa. Efter ett tag fick jag komma tillbaka in på lektionen och läsa en massa. Efter det hade vi mössprövning, jag beställde ett par kalsonger, en tröja, ett par mjukisar och ett champagneglas, när det sen var dags att välja ut vad det skulle stå på mössan så insåg jag att jag skulle ha den tråkigaste mössan i Sverige. Jag hade inget fränt smeknamn att klistra på (som ballen har). Så det fick bli Erco Grafiker, men jag funtar på att ändra det till Erco Media eller Erco Mp05g, alla lika tråkiga. 


Skitsamma har precis kollat på idol, såg ni hon som sjöng först? Främling?  HAHA. Sen när jag gick ut till datorn så skrev Thim "HAHA Såg du hon som sjöng främling, hon går i vår skola". Jag måste hitta henne, äntligen har skolan en mening. Men viktigast i skolan är fortfarande att sno Ashurs röda musmatta i klassrummet och att döda alla utomjordingar med min alien-mus.


Imorgon fyller Pontus Wiberg år, han är glad. För glad.


Presentation

Omröstning

Vilken färg känner du är just din färg?
 Röd
 Blå
 Svart
 Vit
 Gul
 Orange
 Rosa
 Lila

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards