Alla inlägg den 7 april 2008

Av erco - 7 april 2008 21:14

Va? tänker ni. Håller inte du på SSK?

Jo svarar jag, SSK är föreningen i mitt hjärta, SSK är laget jag bryr mig om mest. Men som alla vet har inte SSK en fotbollssektion och för att inte bli socialt åtsidosatt så har självklart även jag ett favoritlag i världens största sport. Nämligen Hammarby. Är det så konstigt? Ska jag hålla på Assyriska bara för att dom är ifrån Södertälje? Nej tack.

Har dock varit på 2 matcher tror jag, göteborg och elfsborg i svenska cupen för massa år sen, Klart det är kul med ett Södertäljelag, men om vilket lag jag helst unnar framgångar i svensk fotboll råder det ingen tvivel. Tycker själv att allsvenskan håller ganska dålig kvalitet (26:e ligan i europa vare va?) men är spännande och jämn och all mediabevakning av allsvenskan gör att det är omöjligt att inte ryckas med i den. Nåväl.


Såg Hammarby-Sundsvall nyss. Roligt match minst sagt.

Petter Andersson hur bra som helst, Charlive davies bästa match, blev varm i kroppen när han fick göra 5-2.

Såg mörkt ut ett tag när Sundsvall gjrode 2-1, 2 jävla skitmål fick dom till i första, först en klantig rensning av johansson sen det där lobbskottet från halvplan. Hammarby växte i mina ögon idag, har aldrig varit så glad så här efter en vinst.


Tråkigt att dom flesta i min närhet håller på fel lag, är väl bara Eric i min umgängeskrets som delar mitt intresse för Hammarby, vi får se till att se dom på plats i år då det var mycket snack men lite verkstad förra säsongen från oss två.


Nu måste jag fortsätta plugga.

Kommer få IG i matte B btw, kommer inte kunna göra prövningen imorgon. Mitt första IG i hela mitt liv, grymt besviken på mig själv.


Piz


Av erco - 7 april 2008 17:36

SK har idag gjort klart med den kanadensiske backen Andre Benoit, som närmast kommer från bronsmedaljören Tappara i finska ligan. "Det är en smart, spelskicklig back med bra skott", kommenterar rekryteringsansvarige Stefan Nyman.24-årige Andre har en succéartad säsong i finska ligan bakom sig där han bland annat noterades för 38 poäng (12 mål och 26 assist) i grundserien, vilket var näst bäst bland samtliga backar i SM-liiga. I +/- statistiken hamnade han på topp 6 bland samtliga spelare med fina +28.
I slutspelet, där Tappara bärgade bronsmedaljen genom att besegra Jokerit, noterades Andre för ytterligare 5 poäng (2+3).
Det ger en total på 43 poäng (14+29) på 65 matcher och en +/- statistik på +32.

"Han är en offensivt lagd spelare som kommer att tillföra vårt powerplay en hel del", avslutar Stefan Nyman.


Så jävla bra, då innebär det med alltså med stor sannolikhet att hyvönen och jaakola kommer också, eftersom dom tre ryktades tillsammans och att dom antagligen presenteras som nyförvärv när kärpät lirat klart finska finalen. Helt sjukt bra trio. GALET BRA NYMAN


Ryktas om en AHL-lirare nu också, Rod Schremp skulle smaka.

Kolla 34 sek inne i klippet.



Av erco - 7 april 2008 15:53

Min kropp faller samman. Fixade typ frillan imorse och kände att det knäckte till som fan i ryggen. Tänkte inte mer på det och drog till bussen, hade skitont hela vägen i bussen och upptäckte senare på dagen att jag knappt kunde andas för att det gjorde så ont, "ilar" i hela ryggen när jag tar ett djupt andetag, har försökt allt. Killarna har fått "skaka" mig och tjejerna har fått trampat på ryggen. Inget har hjälpt. Ringde vårdguiden o checka och dom sa att det antagligen var en nervknut eller ett ryggskott och om det forstätter att göra ont att andas så måste jag kolla lungorna.


Jag förstår inte vad jag gör för fel.

Jag tränar regelbundet, jag äter alla möjliga kosttilsskott, jag dricker mjölk, jag stretchar, jag bär med knäna. Jag gör allt rätt ändå har jag ont på nya ställen varje vecka.


Har en obehaglig lårkaka på låret också, alla trappor höll på att döda mig idag. 

Av erco - 7 april 2008 00:22

Igår lördag så var ja på 40års fest på hölögårn, min morbor fyllde. Det var helt okej. Blev lite roligare när Eric och dom kom, passade inte in någonstans där, låg i någon mittimellanzon orkade inte vara med dom äldre och delade inte samma intressen som lucas o nappe.

Blev lite roligare framåt natten sen, jag och eric körde musik och drack öl, vi vinglade hem nån gång vid tre-snåret och precis när jag kom hem ringde björn och föreslog lite nhl 08. Visst tänkte jag. Satt typ och sov och spela samtidigt, tror jag gjorde bra ifrån mig iallfall.


Söndag då. Jo. Vaknade runt 12 upp fort som fan och packa väskan och försöka hinna äta något, fast ja kunde inte äta, mådde illa.

lirade match i tystberga typ, det var ruligt.

Kom hem, åt pizza, körde fotboll och tekken med kidsen.

Och nu är jag här.

Har massa plugg det suger.

Fattar inte varför man inte sätter sig med skiten egentligen, det är ju mindre än 2 månader kvar.


Fyller 19 om 20 dagar förresten. Längar inte ett dugg.

Nej den 26e april är det seriepremiär i tankarna.


Presentation

Omröstning

Vilken färg känner du är just din färg?
 Röd
 Blå
 Svart
 Vit
 Gul
 Orange
 Rosa
 Lila

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15 16
17
18 19 20
21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards