Alla inlägg den 19 juni 2008

Av erco - 19 juni 2008 04:25

Ska LL har cred för det jobb han har gjort med Sverige.
Mellan -78 och LL&co sa har sverige lyckats kvalicifera sig till VM 2 gånger, till EM 0 (noll) gånger.


Däremot är det trist sätter resultat före skönspel och vägrar byta folk i startelvan utan kör med sina gubbar tills dom slutar eller går sönder. skittrist.

Satsa inte på VM i sydafrika utan satsa på att bygga nåt för framtiden, satsa på unga spelare som Berg,Lindgren,Safari, Stoor, Bjärsmyr, Granquist, Djuric, Elm, Fribrock, Goitom, Holmén, Seb Larsson, Pet Larsson, Lustig, Toivonen, Avdic, Åhman-Persson........finns ju massor med lovande spelare. Alexandersson, Svensson, Sidled, Hansson, Henke, Allbäck, Ljungberg Hoppas jag försvinner från landslaget så fort som möjligt. Känns som deras bäst-före datum passerat för längesedan.


Det var allt för mig / Laul.


 

Av erco - 19 juni 2008 03:25

Osis att Sverige åkte ur EM,  Men och andra sidan så var dom inte förtjänta av att gå vidare, Ryssland var grymt mycket bättre och Sverige spelade som sopor, skulle varit tyngre om det var tvärsom. Tycker det är dags för Lagerbäck att avträda sin post nu och att en generationsväxling sker i Svenska landslaget.


Ett jävla missöde att i och med Sveriges förlust gick jag miste om 250 bagare på oddset. De andra matcherna gick in, vinst spanien och visnt KIF Örebro mot Bälinge. 


Ett förbannat elände att ingen av dom två okq8 stationerna på sillekrog hade några hamburgare klara när vi var där för cirka 20 minuter sen. Var så sjut sugen på en roadburger som jag åt där igår men det fanns inga hamburgare klara och vi orkade inte vänta i en halvtimme.


Ett annat  bakslag var att jag inte gick segrande ur turneringen "en fet jävla turnering version II" som jag  arrangerade i mitt rum. Vi tävlade i Bowling, Tennis, Boxning, Golf, Baseball, Biljard, Koridning, Fiske och Pingis. 


För övrigt har det varit en bra dag. Hade en skön träning innan Sverigematchen, Vi körde match på ett mål. Eric i kassen och jag och Alex Norlindh fick välja lirare. Jag fick ett riktigt jävla mördargäng i Jonas Friman, Jens Friman och Lucas Lans. Vi ställdes mot Alex, Kim Järlhammar, Daniel Strand och Thim Salo. Jag tror vi gick segrande ur den matchen. Sen fick vi bråttom hem.


Och sen får min katt ge fan i att sätta skräck i mig varenda natt. Han hoppar in genom mitt fönster utifrån, fattar inte hur han lyckas, fönstret står öppet kanske 20 cm, och fönstret är 150 cm över marken. Han gjorde det nyss och nu ligger han och gottar sig i sängen, har lagt sig på min bästa kudde.


På söndag spelar Italien mot Spanien...





Presentation

Omröstning

Vilken färg känner du är just din färg?
 Röd
 Blå
 Svart
 Vit
 Gul
 Orange
 Rosa
 Lila

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9
10 11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards